Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

''Social_life.com''

Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΙ ΣΕΙΣΜΟΙ ΤΗΣ: 

ΜΙΑ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΣΤΟΥΣ ΠΕΝΤΕ ΠΙΟ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΟΥΣ ΣΕΙΣΜΟΥΣ



 


  Ενδεχομένως να αποτελεί και ένα crash test ανάμεσα στην Ελλάδα του τότε και την Ελλάδα του σήμερα. Το σίγουρο, όμως, είναι πως παρά τα μέσα και την ευκολία κάθε εποχής, οι επιπτώσεις μετά από τέτοιου είδους καταστροφές γιγαντώνονται στα μικροαστικά μυαλά μας και με σταυρωμένα τα χέρια εκσφενδονίζουμε κατηγορίες κατά πάντων κλείνοντας τα μάτια στην ουσία των πραγμάτων.

  Ιανουάριος 2014 και η Κεφαλλονιά έρχεται αντιμέτωπη με έναν πραγματικό εφιάλτη. Τα 5,9 της κλίμακας ρίχτερ αποδείχτηκαν αρκετά ώστε να κουνηθεί όπως ποτέ άλλοτε το μεγαλύτερο νησί των Επτανήσων. Όπου κι αν στρέψει κανείς το βλέμμα του αντικρίζει ριμασμένα σοκάκια, χαμένους στις σκέψεις τους ανθρώπους και μία σειρά απεγνωσμένων προσπαθειών ώστε να επανέλθει ο τόπος στα αρχικά του δεδομένα.




  Εξ' αφορμής αυτού του γεγονότος, θα ταξιδέψουμε κάποιες δεκάδες χρόνια πριν και θα κάνουμε μία σύντομη αναδρομή στους πέντε πιο καταστροφικούς σεισμούς που γνώρισε ποτέ η χώρα.



ΡΟΔΟΣ  26/6/1926 

 
  Πολλοί τον χαρακτήρισαν ως τον πιο ισχυρό σεισμό από την αρχή των καταγραφών στην Ελλάδα. Η κωμόπολη Αρχάγγελος της νήσου καταστράφηκε ολοσχερώς, ενώ ιδιαίτερα δυνατός απεδείχθει και στο Ηράκλειο, τη Μικρά Ασία, την Αλεξάνδρεια και το Κάιρο. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι έγινε αισθητός και σε μέρη όπως η Κύπρος, η Κωνσταντινούπολη, η Ανατολική Ιταλία, τα Σκόπια κ.α. 
  
  Η ώρα περίπου 19:46 μ.μ. και το νότιο αιγαίο αρνητικός πρωταγωνιστής για ακόμα μία φορά στην ιστορία του, καθώς τα 7,6 ρίχτερ δεν πέρασαν απαρατήρητα όπως ήταν αναμενόμενο. Σύμφωνα με πληροφορίες της εποχής, κατέρρευσαν συνολικά 3200 σπίτια, ενώ 550 υπέστησαν ανεπανόρθωτες βλάβες. Σημαντικές, ωστόσο, ήταν και οι ζημιές στο αρχαιολογικό μουσείο της Ρόδου. 

  Παρά το γεγονός ότι οι υλικές καταστροφές θεωρητικά αποτελούν τον κόπο ετών για αρκετό κόσμο, είτε κάνουμε λόγω για στέγαση εργασίας, είτε για μία οικία, υπάρχει μία καταστροφή που υποσκελίζει όλα τα υπόλοιπα. Δώδεκα νεκροί και πολυάριθμοι τραυματίες ήταν ο τραγικός απολογισμός των θυμάτων.


ΜΙΤΑΤΑ  11/8/1903


  Προηγήθηκε θόρυβος και έπειτα 7,9 της κλίμακας ρίχτερ. Επίσης, οι μετασεισμικές δονήσεις διήρκησαν για μία περίπου εβδομάδα. Κάπως έτσι θα ξεκινούσε η περιγραφή του δεύτερου πιο καταστροφικού σεισμού στην Ελλάδα. Κολοσσιαίος όπως είπαν πολλοί. Δύο τραυματίες, τρεις νεκροί κάτι που σε κάθε άλλη περίπτωση δε θα μαρτυρούσε το μεγεθος της καταστροφής, όταν όμως μιλάμε για δεκάδες χωριά και πόλεις που ένιωσαν την ανάσα  του εγκέλαδου και τα περισσότερα αποτελούν πλέον τα επονομαζόμενα χωριά ''φαντάσματα'', καθώς το 90% των κατοίκων τουν τα εγκατέλειψαν για μια σίγουρη και σαφώς πιο ασφαλής ζωή σε άλλα μέρη. 

  Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως Μιτάτα, Μυλοπόταμος, Βαριάδικα, Αβλέμονα, Καψάλι, Κύθηρα, Ποταμός, Γερακάρη, Καραβάς υπέστησαν σοβαρές ζημιές. Σημαντικές, ωστόσο, βλάβες υπέστησαν και σπίτια στη Σαντορίνη, την Κόρινθο και τη Λακωνία. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι πολλά σπίτια κατέρρευσαν και άλλα τόσα παρουσίασαν ιδιαίτερης προσοχής ρωγμές.


ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ  20/6/1987


  Θεσσαλονίκη, Κιλκίς, Χαλκιδική, Σέρρες. Τέσσερις νομοί, οι οποίοι αντιλήφθηκαν με τον χειρότερο τρόπο το ''χτύπημα'' της φύσης. Μη επισκευάσιμες βλάβες σε 9480 σπίτια, σοβαρές βλάβες σε 23589 οικοδομές και ελαφρές βλάβες σε 67541 οικοδομές. Ασύλληπτα νούμερα δεδομένου της οικονομικής κατάστασης στην οποία βρισκόταν η χώρα και κυρίως το μεγαλύτερο ποσοστό των πολιτών αυτής. 


                                             


    Μία εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις και στην συγκεκριμένη περίπτωση οι αριθμοί μεταφράζονται σε σαράντα πέντε νεκρούς και διακόσιους είκοσι τραυματίες, οι οποίοι βρέθηκαν ανάμεσα σε συντρίμια ή και κάτω από αυτά.

 
ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ  12/8/1953


  Αργοστόλι και 7,2 ρίχτερ. Η ακολουθία των σεισμών και προσεισμών ήταν καταστροφική. Πριν από τον κύριο σεισμό προηγήθηκαν πολλοί άλλοι, με τους δύο μεγαλύτερους να φτάνουν τα 6,4 και 6,8 ρίχτερ, ενώ οι μετασεισμοί ήταν αρκετοί με μέγιστη ένταση 6.3 ρίχτερ. Αυτή η ακολουθία όπως ήταν φυσικό προκάλεσε ανεπανόρθωτες ζημιές σε όλη τη Δυτική Ελλάδα. 

  Σοβαρές ζημιές υπέστησαν 4741 σπίτια, όμως 27709 σπίτια καταστράφηκαν εντελώς. Η δυσάρεστη είδηση έρχεται από την καταμέτρηση των θυμάτων. 2412 τραυματίες και 476 νεκροί συμπληρώνουν το παζλ της καταστροφής.


ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ  26/9/1932


  Με πολύ απλά λόγια η Ιερισσός και το Στρατώνι καταστράφηκαν. Αυτή η μισή πρόταση συνοψίζει όλη την οργή της φύσης, η οποία ''έπεσε'' στην περιοχή. Ένας ισχυρός σεισμός που υπολογίζεται γύρω στα 7,0 ρίχτερ και δύο μετασεισμοί.


                                             


  Συνολικά 4106 σπίτια κατέρρευσαν, ενώ άλλα 3218 δίχως να έχουν τη δυνατότητα απορρόφησης των κραδασμών, δεν άντεξαν με αποτέλεσμα να υποστούν σοβαρές βλάβες. Στο Άγιο Όρος μόνο δύο μονές άντεξαν. Γενικά, οι τραυματίες ανέρχονταν στους 669 και οι νεκροί στους 661.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

''Social_life.com''

ΒΗΜΑ ΠΡΟΣ ΒΗΜΑ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ  ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΝΟΣ ΧΩΡΟΥ ''Στην προσπάθειά μας να βελτιώσουμε ή ακόμα και να αλλάξουμε εξ ολοκλήρου έναν εσωτερικό χώρο, μπορούμε να υποπέσουμε σε λάθη, κυρίως λόγω άγνοιας ή και βιασύνης. Η επιθυμία για εσωτερικές αλλαγές, επιτάσσει να ακολουθηθούν συγκεκριμένα βήματα, τα οποία αρχικά διευκολύνουν σαφώς την όλη διαδικασία κι έπειτα εμπλουτίζουν με γνώσεις περί του αντικειμένου στον ιδιοκτήτη, σχετικά με τις κινήσεις που πρέπει να κάνει σε μία ενδεχόμενη μελλοντική αλλαγή. Η βάση, ώστε να γίνει αντιληπτή η έννοια του ''χώρου'' είναι φυσικά η κάτοψη αυτού. Εξ' ορισμού η κάτοψη είναι η τομή ενός κτιρίου από ένα οριζόντιο επίπεδο. Γενικά, αποτελεί την αναπαράσταση ενός οικοδομήματος, μιας μηχανής, ενός εξαρτήματος κ.λ.π.  Με την κάτοψη του σπιτιού μας, λοιπόν, αποκτούμε μία καλύτερη και λεπτομερέστατη οπτική όσον αφορά το σκεπτικό μας πάνω στη διακόσμηση ή διαμόρφωσή του.  Έτσι, έχοντας και την πολυτέλεια της δια

''Social_life.com''

ΠΡΟΩΘΩΝΤΑΣ ΤΟ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΣΤΥΛ ''Αποτελεί τη νέα τάση στην εσωτερική διακόσμηση, το industrial ή βιομηχανικό στυλ κατέχει επάξια μία σημαντική θέση στο χώρο του design. Αποδίδει μία ξεχωριστή αίσθηση ζεστασιάς στην εκάστοτε οικία ή διαμέρισμα, καθώς όλα τα υλικά χρησιμοποιούνται κατά βάση στην πρωτογενή τους μορφή.  Γενικά, το βιομηχανικό στυλ είναι αυτό που μας θυμίζει τα παλιά, μεγάλα, ερειπωμένα εργοστάσια και τα τεράστια ψιλο-άδεια loft που πρωταγωνιστούν σε πολλές αμερικάνικες γειτονιές. Μας δίνει την εντύπωση του ευτελούς, ακατέργαστου και φθαρμένου περιβάλλοντος. Με μια γρήγορη ματιά είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πως την παράσταση κλέβουν υλικά όπως τσιμέντο, ξύλο και μπετόν. Είναι γεγονός, πως η αίσθηση που αποκομίζει κάποιος είναι πως μέσα σε λίγα σχεδόν ''απεριποίητα'' τετραγωνικά, ο χρόνος (διότι όλα τα υλικά φαίνονται παλιά, με τη φθορά να είναι εμφανή) έχει προσδώσει μία ενδιαφέρουσα μεγαλοπρέπεια που μεταφράζεται κατά έναν μαγικό

''Social_life.com''

Ι Π Π Α Σ Ι Α :  Συνήθεια, πάθος ή θεραπεία;      Το άλογο ή ίππος ή ποιητικά το άτι είναι ένα τετράποδο περισσοδάκτυλο θηλαστικό της οικογένειας των ιππιδών. Χρησιμοποιούντο από την αρχαιότητα ως μέσο μετακίνησης και αποτέλεσε βασική κινητήρια δύναμη των αμαξών. Μερικές εκατοντάδες χρόνια μετά, αποτελεί μία ενδιαφέρουσα μορφή άθλησης, διασκέδασης καθώς και θεραπείας.    Και κάπως έτσι ξεκινά ένα ταξίδι εξερεύνησης στον κόσμο αυτού του συμπαθούς τετράποδου, μέσα από την έμπειρη ματιά ανθρώπων που έχουν αφιερώσει τη ζωή τους στη φροντίδα και την εκπαίδευση των αλόγων.     Η Μαρία Σφέτσιου, γεννηθείσα  το 1980 στη Δράμα και μεγαλωμένη στο Σταυρό Θεσσαλονίκης, πήρε τη μεγάλη απόφαση να κάνει το πάθος της επάγγελμα και ήδη από το 2005 διατηρεί τον ιππικό όμιλο ''Απολλώνια Ίλη'' στη γραφική τοποθεσία Ρεντίνα. Στα 33 της πλέον και αρκετά έμπειρη στο χώρο, κατάφερε να δημιουργήσει έναν ιδιαίτερης ομορφιάς χώρο που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από άλλο