Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

''Social_life.com''

                                            ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΨΥΧΙΣΜΟΣ: ΕΓΩ!


  Μα πιο πολύ λυπάμαι, που μέσα σε αυτόν τον κυκεώνα πληροφοριών, εικόνων και αντιλήψεων δεν κατάφερα να κρατήσω το πιο σημαντικό όπλο που διέθετα, εμένα!

  Κάπως έτσι φαντάζομαι την εξομολόγηση μιας γυναίκας, η οποία χαμένη στις δεκάδες των ρόλων που καλείται καθημερινά να υπηρετήσει, απομακρύνεται με σταθερά βήματα παρόλα αυτά από τον εαυτό της. Δεν μπορεί, ωστόσο, κανείς να της καταλογήσει ευθύνες και, τι να της πει δηλαδή; Γιατί; Πόσο κοινότυπο και συγχρόνως διαστροφικά ανόητο είναι όλο αυτό!


  Αν θεωρήσουμε πως η ζωή είναι ένα συνονθύλευμα ερεθισμάτων, τότε γίνεται σαφές γιατί η πολυπλοκότητα της δομής μιας γυναίκας την αναγκάζει να κλείνει τα μάτια στα ''θέλω'' της και να στρέφεται σχεδόν με στρατιωτική πειθαρχία στα ''πρέπει''. Πρέπει, τα οποία δεν έχει ορίσει μεν η ίδια, αλλά οφείλει να τα στηρίξει και να προσπαθήσει γι' αυτά.

  Ωστόσο, ''πρέπει'' ή δοκιμασία;
Η γυναίκα σε καθημερινή βάση καλείται να ανταπεξέλθει σε πολλούς ρόλους, αυτόν της φίλης, της κόρης, της μητέρας, της νοικοκυράς, της ερωμένης, της συντρόφου, της ισορροπίστριας,άλλοτε πάλι ακόμα και της ''μαθήτριας''. Ρόλοι εκ διαμέτρου αντίθετοι, με άλλες υποχρεώσεις και χαρακτηριστικά ο καθένας, όμως όλοι να αποδίδονται σωστά και μάλιστα από το ίδιο άτομο. Αυτή η καθολική αντίληψη είναι που ''γονατίζει'' ακόμα και το πιο σκληρό θηλυκό. Αυτή είναι, λοιπόν, η δική της δοκιμασία.

  Μέσα σε αυτόν τον καθ' όλα διασκεδαστικό της κόσμο, υπάρχουν στιγμές που οριοθετεί τις επόμενες κινήσεις της και βρίσκει διεξόδους. Εξάλλου, ακόμα και οι αμαρτίες όταν γίνονται με κέφι, έχουν άλλη γεύση. Μπορεί να βρεθεί στην ευχάριστη θέση να απολαύσει πολλά πράματα και να ''αλιεύσει'' μοναδικές στιγμές και από την άλλη είναι ικανή να σταυρώσει τα χέρια και σκεπτόμενη τη λίστα των υποχρεώσεών της να δειλιάσει, ακόμα και να ευχαριστηθεί το παραμικρό.

  Όμως ακόμα κι αν αποτελεί μία δοκιμασία, σε ποιόν έχει να απολογηθεί; Τα αποτελέσματα κάθε φάσης της ζωής μας γίνονται ορατά μονάχα σε μας τους ίδιους, το βάρος που καλούμαστε να κουβαλήσουμε είναι το σύνολο των επιπτώσεων κάθε ''δοκιμασίας'', εξάλλου όταν καλείσαι να υπηρετήσεις τόσους ρόλους, είναι φυσικό επακόλουθο να χαθείς κάπου στην πορεία.



  Ο Φρόυντ σε πολλά από τα βιβλία του αναφέρεται στο βασικό ερώτημα ''τι θέλει μια γυναίκα;'', χαρακτηρίζοντάς το ως ''το μοναδικό μεγάλο ερώτημα που έχει αφήσει αναπάντητο΄΄ η ψυχανάλυση ή με άλλα λόγια η ''μαύρη ήπειρος'' που έχει απομείνει ανεξερεύνητη. Θεωρεί πως η σχέση με τη μητέρα προβάλλει ως αφετηρία του ''γίγνεσθαι-γυναίκα'' και μας βοηθά να στοιχειοθετήσουμε τη θηλυκή εκδοχή του συμπλέγματος του Οιδίποδα. Σε τελική ανάλυση, πρόκειται για μια απόπειρα να ορίσουμε το καθεστώς της γυναίκας μέσα στον πολιτισμό: η γυναίκα εκφράζει τη δυσφορία και ενσαρκώνει την αλήθεια του.

  Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί πως καταλυτικό ρόλο στη διαμόρφωση των ρόλων των δύο φύλων παίζει η κοινωνία, η οποία απο αρχαιοτάτων χρόνων θέτει τον ογκόλιθο ''οικογένεια'' στο γυναικείο φύλο, περιμένοντας να ρυθμίσει ουσιαστικά ένα δυσλειτουργικό από τη φύση του θέμα. Ένα θέμα που είναι απόρροια αποφάσεων και έχει αντίκτιπο σε κάθε μονάδα και σε κάθε κοινωνικό σύνολο αντίστοιχα. Αυτό λοιπόν, αποτελεί το σημείο καμπής της γυναικείας υπόστασης, καθώς μέσα σε όλη αυτή την κατάσταση διερευνά τρόπους με τους οποίους θα ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της ζωής. Και κάπως έτσι, χαμένη σε σκέψεις, λόγια, ''πρέπει'', πρόσωπα και καταστάσεις, απλά συνεχίζει.

 





















Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

''Social_life.com''

ΒΗΜΑ ΠΡΟΣ ΒΗΜΑ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ  ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΝΟΣ ΧΩΡΟΥ ''Στην προσπάθειά μας να βελτιώσουμε ή ακόμα και να αλλάξουμε εξ ολοκλήρου έναν εσωτερικό χώρο, μπορούμε να υποπέσουμε σε λάθη, κυρίως λόγω άγνοιας ή και βιασύνης. Η επιθυμία για εσωτερικές αλλαγές, επιτάσσει να ακολουθηθούν συγκεκριμένα βήματα, τα οποία αρχικά διευκολύνουν σαφώς την όλη διαδικασία κι έπειτα εμπλουτίζουν με γνώσεις περί του αντικειμένου στον ιδιοκτήτη, σχετικά με τις κινήσεις που πρέπει να κάνει σε μία ενδεχόμενη μελλοντική αλλαγή. Η βάση, ώστε να γίνει αντιληπτή η έννοια του ''χώρου'' είναι φυσικά η κάτοψη αυτού. Εξ' ορισμού η κάτοψη είναι η τομή ενός κτιρίου από ένα οριζόντιο επίπεδο. Γενικά, αποτελεί την αναπαράσταση ενός οικοδομήματος, μιας μηχανής, ενός εξαρτήματος κ.λ.π.  Με την κάτοψη του σπιτιού μας, λοιπόν, αποκτούμε μία καλύτερη και λεπτομερέστατη οπτική όσον αφορά το σκεπτικό μας πάνω στη διακόσμηση ή διαμόρφωσή του.  Έτσι, έχοντας και την πολυτέλεια της δια

''Social_life.com''

ΠΡΟΩΘΩΝΤΑΣ ΤΟ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΣΤΥΛ ''Αποτελεί τη νέα τάση στην εσωτερική διακόσμηση, το industrial ή βιομηχανικό στυλ κατέχει επάξια μία σημαντική θέση στο χώρο του design. Αποδίδει μία ξεχωριστή αίσθηση ζεστασιάς στην εκάστοτε οικία ή διαμέρισμα, καθώς όλα τα υλικά χρησιμοποιούνται κατά βάση στην πρωτογενή τους μορφή.  Γενικά, το βιομηχανικό στυλ είναι αυτό που μας θυμίζει τα παλιά, μεγάλα, ερειπωμένα εργοστάσια και τα τεράστια ψιλο-άδεια loft που πρωταγωνιστούν σε πολλές αμερικάνικες γειτονιές. Μας δίνει την εντύπωση του ευτελούς, ακατέργαστου και φθαρμένου περιβάλλοντος. Με μια γρήγορη ματιά είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πως την παράσταση κλέβουν υλικά όπως τσιμέντο, ξύλο και μπετόν. Είναι γεγονός, πως η αίσθηση που αποκομίζει κάποιος είναι πως μέσα σε λίγα σχεδόν ''απεριποίητα'' τετραγωνικά, ο χρόνος (διότι όλα τα υλικά φαίνονται παλιά, με τη φθορά να είναι εμφανή) έχει προσδώσει μία ενδιαφέρουσα μεγαλοπρέπεια που μεταφράζεται κατά έναν μαγικό

''Social_life.com''

Ι Π Π Α Σ Ι Α :  Συνήθεια, πάθος ή θεραπεία;      Το άλογο ή ίππος ή ποιητικά το άτι είναι ένα τετράποδο περισσοδάκτυλο θηλαστικό της οικογένειας των ιππιδών. Χρησιμοποιούντο από την αρχαιότητα ως μέσο μετακίνησης και αποτέλεσε βασική κινητήρια δύναμη των αμαξών. Μερικές εκατοντάδες χρόνια μετά, αποτελεί μία ενδιαφέρουσα μορφή άθλησης, διασκέδασης καθώς και θεραπείας.    Και κάπως έτσι ξεκινά ένα ταξίδι εξερεύνησης στον κόσμο αυτού του συμπαθούς τετράποδου, μέσα από την έμπειρη ματιά ανθρώπων που έχουν αφιερώσει τη ζωή τους στη φροντίδα και την εκπαίδευση των αλόγων.     Η Μαρία Σφέτσιου, γεννηθείσα  το 1980 στη Δράμα και μεγαλωμένη στο Σταυρό Θεσσαλονίκης, πήρε τη μεγάλη απόφαση να κάνει το πάθος της επάγγελμα και ήδη από το 2005 διατηρεί τον ιππικό όμιλο ''Απολλώνια Ίλη'' στη γραφική τοποθεσία Ρεντίνα. Στα 33 της πλέον και αρκετά έμπειρη στο χώρο, κατάφερε να δημιουργήσει έναν ιδιαίτερης ομορφιάς χώρο που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από άλλο